Go to footer

[FDK] Hurt: Lois' story

Superman / Lois & Clark / Smallville FanFiction in English, en Français, in Italiano, en Español,...

[FDK] Hurt: Lois' story

Beitragvon C_K_unlimited » Di 31. Jul 2012, 12:50

WOW!

This story brought me close to tears and made me speechless. I really don't know what to say.
The idea of actually letting Superman die in that L&C episode isn't new, but I've never read a story dealing with Lois' grief the way you do, letting her know that Superman and Clark are the same person. Her grief is very touching and reminds me of all the feelings I felt (and still feel) about some of my loved ones dieing.

Again a very well written story of yours.
Bild
Benutzeravatar
C_K_unlimited

Ressortleiter
Ressortleiter
 
Beiträge: 2827
Registriert: So 3. Jan 2010, 19:12
Mein Superman: fliegt


Re: [FDK] Hurt: Lois' story

Beitragvon Demi » Do 2. Aug 2012, 22:08

Thank you CK, when I wrote this story, I was thinking about a friend who died some time before. I hoped to convey some of the feelings I felt at the time and it helped me coping with the thoughts of her.

I'm glad you liked the story.

I tried to translate the story to german without changing but now I don't think I can do it without changing several parts. My thoughts and feelings have changed since then. Although I still like my english version, the german version will be somewhat different.

I hope you'll like that version as well, if I ever get my muse to obey enough to let me work on the stories I've begun. :mrgreen:
Es sind nicht die Jahre die zählen, es ist der Moment der zählt, dieser eine Augenblick in dem alles passiert.
(Clark Kent aka Dean Cain in Lois und Clark - Die Abenteuer von Superman in der Folge "Für immer Jung" aus der Feder von Tim Minear)

Wer anderen eine Grube grubt, sich selber in die Hosen pupt!
(Captain Benjamin Franklin alias 'Hawkeye' Pierce aus M*A*S*H aka Alan Alda)
Demi
Volontär
Volontär
 
Beiträge: 109
Registriert: Do 29. Mär 2012, 22:14
Wohnort: Hinterm Chaos gleich rechts
Mein Superman: Dean Cain


Re: [FDK] Hurt: Lois' story

Beitragvon Tahu » So 5. Aug 2012, 10:23

boah Demi, die Story ist weltklasse. Intensiv, auf den Punkt. Und auch mich hast Du am Rande der Tränen. Wow. Ich bin sprachlos.

Das FDK wird Deiner Story nicht mal annähernd gerecht. :superman:
Benutzeravatar
Tahu

I left behind a glass slipper and a businesscard in case the prince is really dumb - Lorelai Gilmore

Redakteur
Redakteur
 
Beiträge: 708
Registriert: Mi 24. Feb 2010, 20:50


Re: [FDK] Hurt: Lois' story

Beitragvon Demi » So 5. Aug 2012, 10:28

Danke dir, da werd ich ja ganz rot. Dann muss ich endlich bald in die Puschen kommen und alles übersetzen damit es alle lesen können.

Ich danke dir und auch CK für euer FDK!
Es sind nicht die Jahre die zählen, es ist der Moment der zählt, dieser eine Augenblick in dem alles passiert.
(Clark Kent aka Dean Cain in Lois und Clark - Die Abenteuer von Superman in der Folge "Für immer Jung" aus der Feder von Tim Minear)

Wer anderen eine Grube grubt, sich selber in die Hosen pupt!
(Captain Benjamin Franklin alias 'Hawkeye' Pierce aus M*A*S*H aka Alan Alda)
Demi
Volontär
Volontär
 
Beiträge: 109
Registriert: Do 29. Mär 2012, 22:14
Wohnort: Hinterm Chaos gleich rechts
Mein Superman: Dean Cain


Zurück zu Foren-Übersicht

Zurück zu Foreign-Language FanFiction

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 4 Gäste